יום רביעי, 14 באוגוסט 2013

סדנת תרפיה

סדנת תרפיה היא סדנה בה נלמד שיטת טיפול מיוחדת הרואה את החיבור של המטופל למהותו ולתפקידו בחיים כמרכיבים מרכזיים ביצירה של חיים משמעותיים, מלאים, יצירתיים ומרגשים.

בעיות וקשיים אותם מביאים מטופלים לטיפול לא נתפסים רק כדברים שיש צורך להפחיתם או להעלימם, אלא גם כשערים פנימה לתוך נפשו של המטופל ואל השאלות המרכזיות איתן הוא בא לעולם הזה.

אנו מניחים את קיומם, בכל אדם, של אישיות ומהות. האישיות היא אותו מבנה מנטאלי וכן מבנה רגשי שהאדם רכש מהסביבה שלו במהלך ילדותו וחייו. המהות היא מי שהוא באמת, מתחת לכל ההתניות.

רוב בני האדם, במיוחד בעולם המערבי, אינם מחוברים למהות שלהם. הם מזוהים לגמרי עם האישיות שנרכשה עבורם ומזוהים עימה כעצמם. לאור זאת מתקשים רובם בחיבור אל רצונותיהם העמוקים, אל הנתיב המיוחד להם ואל המתנה הייחודית שבאו לתת לעולם.

סדנת תרפיה משתמשת בשלל טכניקות הלקוחות מעולם הפסיכותרפיה המערבי ומגוון של דרכים רוחניות בכדי להסיר מעל המטופל את ההתניות וההגבלות החברתיות שהושמו עליו בכדי לגלות מתחתם את מהותו וייעודו האמיתיים.

הנחת ייסוד של סדנת תרפיה היא שהחיבור עם המהות יכול להתבצע רק תוך כדי עבודה משולבת עם השכל (קרי, שינוי ועדכון של אמונות ותפיסות ישנות ומגבילות), עם הרגש (קרי, שחרור של היחיד מדפוסים רגשיים מעיקים ולמידה של אופנים חדשים ונכונים יותר לחיבור לרגשות) ועם הגוף (קרי, שחרור הגוף והאנרגיה הגופנית מדפוסים והתניות).

שימוש נרחב בסדנאות אלו נעשה בטכניקות מתוך הטיפול והקונסטלציה המשפחתית. נלמד טכניקות מתוך הטיפול הנראטיבי, מתוך "העבודה" של ביירון קייטי, "המסע" של ברנדון בייס, דויד דיידה, עבודת גוף ביואנרגטית, טכניקות נשימה, תרגילים, מדיטציות  וריקודים מתוך עבודתו של גורדייף, אלמאס ומורי בודהיזם, זן, סופיזם, קבלה ושמאמניזם נוספים.

בית ספר מגד מציע גם מסלול להכשרת מטפלים בפסיכותרפיה- לימודי פסיכו-תרפיה מקצועיים במשל שלוש שנים.להרשמה לקורסים וליצירת קשר התקשרו עכשיו 073-7294944

טיפולי תרפיה בצילום באתר של נורית בנתור