יום רביעי, 22 באפריל 2009

סדנאות בישול לילדים



ליצן או קוסם? איזו פעילות יכולה לספק עניין ליומולדת, משהו שמאחד בנים ובנות, משהו שמתאים לילדים, אבל גם משהו מקורי וכייפי לילדים שכבר ראו הכול בימי הולדת.

סדנאות בישול לילדים הופכות להיות אטרקטיביות בשנים האחרונות במיוחד לאור גל תוכניות הטלוויזיה הרבות העוסקות בתחום האוכל ונוגעות בכל אחד מאתנו ובכל גיל - אוכל הוא דבר שמאחד בין ילדים, אנשים ולבבות.

התעסקות עם אוכל היא הרגשה של כמו גדולים, והיא גם טובה מאוד לילדים סרבני אכילה, בישול מעודד ביטחון עצמי, מתאים לבעלי בעיות קשב וריכוז ומגבש בין הילדים לבין חבריהם וגם בין הילדים להורים.

סדנת בישול יצירתית וחווייתית שבסופה הילד לומד להכין לבד ארוחה או מאכל כלשהו, היא סדנה מעצימה מאוד לכול ילד.

ישנם סוגים שונים של סדנאות והם ניתנים לקבוצות ברמות שונות ועל פי מספר שונה של ילדים. ישנה אפשרות לסדנא פרטית אינטימית ומצומצמת עם יחס אישי לכל ילד שהיא בת מספר שעות ספורות, הסדנא יכולה להתקיים בביתכם הפרטי, או בכול מקום שיש בו אפשרות לפתיחת מטבח מאולתר. ישנה אפשרות נוספת לסדנא בת מספר ימים המתקיימת במקום מיוחד הכולל בתוכו את כל האבזור המקצועי הדרוש למטבח, המחירים משתנים ותלויים בפרמטרים השונים ובעיקר בשף שמעביר את הסדנא.

בסדנאות לבישול שהן מעין תחליף לחוג, חשוב למצוא סדנא שתמצא חן בעיני הילד ושהוא ישמח ללכת אליה על בסיס קבוע.

יש סדנאות אפיה, סדנאות לבישול צמחוני, חלבי בשרי, יש המתעסקות בעיקר באפייה במתוקים ובמנות אחרונות.

בנוגע לסדנת בישול ליום ההולדת, כדאי להיוועץ ביחד עם ילד האירוע ולבחור איתו את סוג הסדנא ואת מספר הילדים שהוא רוצה להזמין אל תשכחו שבדובר באירוע שלו ועליו להרגיש הכי נעים בו. לרוב הסדנא מספקת לילדים סינרים מיוחדים עם כובעי שפים מתאימים שמעצימים את החוויה, הילדים לומדים באופן תיאורטי מספר דברים לפני תחילת העבודה ולאחר מכן העבודה היא מעשית שבסיומה כל הילדים יושבים יחדיו ונהנים מארוחה שהם יצרו. במידה והסדנה הייתה של אפייה ישנה אפשרות שכל ילד ילך הביתה עם מאפה שהוא עצמו הכין לבד.

אין ספק שאת סדנת הבישול הזו ילד היום הולדת והאורחים שלו לא ישכחו


מידע על סדנאות קפה


כן כן, מסתבר שיש בארץ גם בתי ספר לקפה. למשל בר מאסטר בשיתוף פעולה עם תדמור בישול הקימו בית ספר כזה. הם קוראים לזה האקדמיה לקפה. אתה נירשם לסדנת קפה, ושם אתה לומד את כל מה שאפשר ללמוד על קפה: כל סוגי הקפה שיש, כל מכונות קפה הקיימות היום בשוק הישראלי, איך מכינים אספרסו איכותי, מה זאת מקינטה ומה זה פלאנג'ר ומאילו מדינות זה מגיע אלינו.

אז אם כל זה מעניין אתכם, מהרו להירשם לקורס קפה והיכנסו לעולם ריחני ומעורר.