יום רביעי, 8 בנובמבר 2017

דגים בריאים לאכילה באירועים






סוגי הדגים הנחשבים לבריאים בהתאמה לאירוע שלכם

דגים נחשבים, בעיני רבים, למאכל שהוא מטבעו בריא במיוחד: הם מכילים יוד, החיוני לגוף האדם, וכן שורה ארוכה של ויטמינים וחלבונים. ובכל זאת, כמו כל מאכל, גם בדגים ניתן למצוא סוגים הנחשבים לבריאים במיוחד, לעומת כאלה שערכם התזונתי לא ברור, או אפילו שלילי. הנה מספר דגים שדומה שישנה תמימות דעים ביחס ליתרונות הבריאותיים שלהם.



טונה וסרדינים


מומחים רבים טוענים כי טונה הוא אחד הדגים אשר מומלץ במיוחד לאכול. הסיבה העיקרית לכך היא חומצות השומן הבלתי רוויות הרבות שבו, והכמות הקטנה במיוחד של הכולסטרול. יש להדגיש שמרבית הדגים כן עוברים תהליכי המלחה באמצעות מי מלח או שמן. עם זאת, הכמויות שלהם קטנות יחסית, והבחירה הטבעית היא בשמן סויה רגיל. בסך הכול, ב-100 גרם של דגי טונה ניתן למצוא 29.91 גרם חלבונים, 49 מיליגרם כולסטרול, 184 קלוריות ו-3.9 גרם חומצות שומן לא רווי.
חשוב להדגיש שבקרב מאכלי דגים מקופסאות שימורים, סרדינים נחשבים לבריאים במיוחד. מכיוון שאוכלים אותם יחד עם העצמות, מדובר במקור נאה במיוחד של סידן. הסרדינים מכילים גם כמויות מרשימות של אומגה 3 וברזל, החיוניים לגוף.
דניס.
דג בריא נוסף הוא הדניס, אחד הנפוצים ביותר בישראל. הגם שאין המדובר כאן בדג רזה במלוא מובן המילה, כמויות החלבונים העשירות שבו (17 גרם ל-100 גרם דג) או חומצות השומן הבלתי רוויות (5.95 גרם שומן לא רווי ל-100 גרם דג) מקנות לו יתרון תזונתי. בנוסף לכך, דג זה עשיר בויטמינים, בעיקר מסוג ויטמין B6 או B12, כולם בעלי השפעה חיובית במיוחד על הגוף.

סול


דג הסול מומלץ במיוחד לאנשים אשר סובלים ממחסור בויטמין D, וכמויות הויטמין הזה בתוכו מרשימות בכל קנה מידה. יתרון משמעותי אחר של הדג, מבחינה בריאותית, נוגע לכך שהוא "רזה" מאד: רק 94 קלוריות ל-100 גרם דג. חשוב להדגיש שדג זה, שגדל במיוחד באזורים חמים, אינו מכיל כמויות גבוהות במיוחד של אומגה 3.

פורל


הדג האחרון בסקירה הבריאותית הוא דג פורל, שאהוב במיוחד בשל הטעם העשיר שלו. עם זאת, בשנים האחרונות, עם שינוי התזונה שמאכילים את הדגים עצמם, התווספו לא מעט יתרונות בריאותיים ביחס אליו. דג זה מכיל כמויות קטנות יחסית של שומן, חלבונים (21.51 גרם ל-100 גרם דג) וחומצות שומן לא רווי בכמויות סבירות (2.2 גרם ל-100 גרם דג).

אז כאשר אתם בוחרים דגים בריאים לאכילה באירועים שלכם –תזכרו אילו דגים מומלצים ולפי זה תיצרו לעצמכם תפריט בריא וטעים.